Hogan Assessment Systems

Hogan Assessment Systems kan bruges til udvælgelse af nye medarbejdere, udvikling af ansatte eller til personlig udvikling. Testen er ”Rolls-Royce’n blandt erhvervstests”, som én af mine kunder så rammende har udtrykt det.

Hogan Assessment Systems er udviklet i USA af Dr. Robert Hogan og Dr. Joyce Hogan, som det første testsystem designet til erhvervslivet med formålet at kunne forudsige jobperformance. Testen bliver løbende udviklet, så de nuværende versioner bygger på den nyeste forskning inden for personlighedspsykologi og ledelse.

Testsystemet består af tre forskellige spørgeskemaer, der fra hver sin vinkel bidrager til at afdække testpersonens styrker og udviklingsbehov. Testene kan anvendes sammen eller hver for sig.

 

 

Hogan Assessment System

Hogan kan bruges til udvælgelse af nye medarbejdere, udvikling af ansatte eller til personlig udvikling. Testen er ”Rolls-Royce’n blandt erhvervstests”, som én af mine kunder så rammende har udtrykt det.

Hogan Assessment Systems er udviklet i USA af Dr. Robert Hogan og Dr. Joyce Hogan, som det første testsystem designet til erhvervslivet med formålet at kunne forudsige jobperformance. Testen bliver løbende udviklet, så de nuværende versioner bygger på den nyeste forskning inden for personlighedspsykologi og ledelse.

Testsystemet består af tre forskellige spørgeskemaer, der fra hver sin vinkel bidrager til at afdække testpersonens styrker og udviklingsbehov. Testene kan anvendes sammen eller hver for sig.

Personlighedens ”solside” – Hogan Personality Inventory (HPI)

HPI måler de personlighedsmæssige karakteristika, som er nødvendige for karrieremæssig succes. Testen sætter standarden for vurdering af personlighed i erhvervslivet og har i 25 år været brugt med stor succes til at forudsige jobsucces og hjælpe virksomheder med at reducere personaleomsætning, fravær, svind og dårlig kundeservice.

Gennem løbende forskning og udvikling er HPI fortsat førende inden for erhvervstest, da den giver en erhvervs- og forretningsorienteret vurdering af den normale personlighed. Testen har syv primære skalaer, der vurderer testspersonens personlige karakteristika og kompetencer, der har betydning for jobsucces. Dette gør testen yderst velegnet til udvælgelse og udvikling af medarbejdere.

Konkret måler HPI på disse syv skalaer:

  • Følelsesmæssigt afbalanceret
  • Udadvendt ambitiøs
  • Udadvendt selskabelig
  • Omgængelig
  • Pålidelig
  • Intellektuelt åben
  • Videnssøgende

Personlighedens ”solside” – Hogan Personality Inventory (HPI)

HPI måler de personlighedsmæssige karakteristika, som er nødvendige for karrieremæssig succes. Testen sætter standarden for vurdering af personlighed i erhvervslivet og har i 25 år været brugt med stor succes til at forudsige jobsucces og hjælpe virksomheder med at reducere personaleomsætning, fravær, svind og dårlig kundeservice.

Gennem løbende forskning og udvikling er HPI fortsat førende inden for erhvervstest, da den giver en erhvervs- og forretningsorienteret vurdering af den normale personlighed. Testen har syv primære skalaer, der vurderer testspersonens personlige karakteristika og kompetencer, der har betydning for jobsucces. Dette gør testen yderst velegnet til udvælgelse og udvikling af medarbejdere.

Konkret måler HPI på disse syv skalaer:

  • Følelsesmæssigt afbalanceret
  • Udadvendt ambitiøs
  • Udadvendt selskabelig
  • Omgængelig
  • Pålidelig
  • Intellektuelt åben
  • Videnssøgende

Personlighedens “Inderside” – Motives, Values & Preferences Inventory (MVPI)

Succesfulde virksomheder påpeger ofte, at årsagen til deres succes skal findes i deres kultur. En virksomheds kultur afspejler ledernes og medarbejdernes værdier. Denne indsigt er udgangspunktet for udviklingen af Motives, Values and Preferences Inventory (MVPI).

MVPI måler en persons kerneværdier og viser, hvad der motiverer og driver ham eller hende. Testen viser, hvordan en persons værdier og en organisations kultur passer sammen og beskriver, hvilken kultur en leder vil skabe omkring sig. Dermed kan MVPI hjælpe med at forudsige både jobsucces og jobtilfredshed.

Konkret måler MVPI på disse ti skalaer:

  • Status
  • Magt
  • Livsnydelse
  • Socialt engagement
  • Relationer
  • Traditioner
  • Sikkerhed
  • Økonomi
  • Æstetik
  • Videnskab

Personlighedens “Inderside” – Motives, Values & Preferences Inventory (MVPI)

Succesfulde virksomheder påpeger ofte, at årsagen til deres succes skal findes i deres kultur. En virksomheds kultur afspejler ledernes og medarbejdernes værdier. Denne indsigt er udgangspunktet for udviklingen af Motives, Values and Preferences Inventory (MVPI).

MVPI måler en persons kerneværdier og viser, hvad der motiverer og driver ham eller hende. Testen viser, hvordan en persons værdier og en organisations kultur passer sammen og beskriver, hvilken kultur en leder vil skabe omkring sig. Dermed kan MVPI hjælpe med at forudsige både jobsucces og jobtilfredshed.

Konkret måler MVPI på disse ti skalaer:

  • Status
  • Magt
  • Livsnydelse
  • Socialt engagement
  • Relationer
  • Traditioner
  • Sikkerhed
  • Økonomi
  • Æstetik
  • Videnskab

“Jeg har i en årrække benyttet Louise som samarbejdspartner. Hun har bl.a. faciliteret JTI-processer i afdelinger og ledergrupper, hvor samarbejdet skulle styrkes. I sin egenskab af coach og terapeut været en karriere- og livscoach for både mig selv og for andre i mit netværk. Jeg har også brugt Louise ved ansættelse af topledere, hvor hun har benyttet testværktøjet Hogan.

Når jeg bliver ved med at vende tilbage til Louise, er det på grund af hendes altid høje faglighed og indsigt. Jeg oplever, at jeg får valuta for pengene samt en ærlighed, direkthed og omsorg, som hun serverer og formulerer professionelt.”

Dorthe Ulriksen, Senior HR Business Partner
Bravida